Tuesday, June 21, 2011

ארה"ב נגד ישראלים בעגלות: תיכלאו עם אנסים

המוני חיילים משוחררים נוסעים מדי שנה למכור מוצרים בקניונים אמריקניים בניגוד לחוק. הם רוצים "כסף קל", אבל לא פעם זה נגמר במעצר ואיסור כניסה לכל החיים. כעת השגרירות בת"א מזהירה אותם: "תאבדו כספכם, לעצורים לא מחכה מתקן הגירה"

אטילה שומפלבי

אלפי ישראלים כבר מכירים את התופעה. חיילים שרק השתחררו מהצבא ומחפשים עבודה לפני הטיול הגדול, נתקלים באינטרנט במודעה מפתה שמבטיחה להם אלפי דולרים בחודש תמורת עבודה במקום אקזוטי בארצות הברית, עבודה שלא רק תכניס להם כסף אלא גם תספק להם הנאה וחוויה של פעם בחיים. כל שצריך לעשות, לפי המודעות האלה, הוא להשיג ויזה, לעלות על מטוס, ולנחות ליד העגלה בקניון כזה או אחר.

רבים מתפתים להצעות הנדיבות, ומוצאים את עצמם משווקים מוצרים ישראליים או אחרים להמוני אמריקנים הגודשים את מרכזי הקניות של ארצם. כל ישראלי שמבקר בארה"ב נתקל לפחות פעם אחת בישראלים שמנסים לשווק לו מוצרים מים המלח, תכשירים לשיער או סיגריות אלקטרוניות לגמילה מעישון שמונחים כולם על עגלות ענק.

במקרים רבים, אחרי כמה חודשי עבודה וחיסכון, ממשיכים הצעירים לטיול הגדול שלשמו יצאו את ישראל, אבל בלא מעט מקרים ההרפתקה התעסוקתית, שאינה חוקית ואינה מאושרת על-ידי שלטונות ארה"ב - נגמרת במעצר, בגירוש מארה"ב ובחותמת שחורה בדרכון, שמונעת חזרה לאמריקה - לעתים במשך שנים רבות ולעתים לכל החיים.

כעת החליטו הרשויות בארה"ב להילחם בתופעה - הישראלית ברובה - מבעוד מועד, והקונסוליה האמריקנית בתל-אביב משיקה בימים אלה קמפיין שנועד לשכנע צעירים ישראלים שלא להתפתות לעבודות מזדמנות ליד עגלות בקניונים, ובעיקר - לא להאמין למודעות שבהן מובטח להם כי העבודה חוקית ומאושרת על ידי הרשויות. בסרטון שרואה אור בימים אלה ומופץ באתר "יוטיוב", מובאים סיפוריהם של צעירים שנתפסו על-ידי הרשויות בארה"ב, נחקרו וגורשו בבושת פנים מאדמת ארצו של הדוד סם.

"ככה לא נפטור אתכם מוויזה"

בסרטון מופיעות עדויות של צעירים ישראלים שניסו להגיע לארה"ב עם הוויזה הלא מתאימה, וחזרו ארצה עם דרכון חתום בחותמת שחורה גדולה שפירושה - הכניסה לארה"ב אסורה. הם מספרים על חוויית סירוב הכניסה והמעצר, על המחשבות שמלוות אותה, על האובדן הכספי הכבד ועל המבוכה הגדולה. דיפלומטים אמריקנים מבקשים בו להפריך מיתוסים "מרגיעים" לגבי סכנת ההיתפסות בארה"ב, ומסבירים בין השאר כי רוב העצורים בגין עבירות הגירה מועברים לכלא רגיל - "עם רוצחים ואנסים" - ולא למתקן "רך יותר" שמוקצה לעברייני הגירה.

בשגרירות האמריקנית אומרים כי "הנהירה לעגלות" היא תופעה רחבת היקף, שגם פוגעת במעמדה של ישראל ומעכבת את

הכנסתה לרשימת המדינות שאזרחיהן אינם זקוקים לוויזה כדי לבקר בארה"ב. הכניסה לרשימה הזו היא חלום שבמשרד החוץ רוצים לממש כבר שנים ארוכות.

בנוסף, כדי למנוע מצעירים שהשתחררו מצה"ל לעבוד באופן בלתי חוקי, נמנעת הקונסוליה האמריקנית מהענקת ויזות למשוחררים טריים. "ככל שמספר הגירושים מארה"ב יירד, כך יפחת גם מספר הסירובים לוויזות, ויגדל הסיכוי של ישראל להיכנס לרשימה האקסקלוסיבית של מדינות שאזרחיהן אינם זקוקים לוויזה כדי לבקר בארה"ב", אומרים בשגרירות האמריקנית.

צפו בסרטון האמריקני שנועד להזהיר את הישראלים מעבודה שלא כחוק




Y-net באדיבות

No comments:

Post a Comment

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Players

Israel & Judaism Islam & Terrorism